۱۰ درصد تخفیف  در اولین خرید با کد welcome

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید بهترین بانکه‌ها و ظروف بنشن برای آشپزخانه در سال 1403

در دنیای امروزی، آشپزخانه‌ها تنها مکانی برای پخت و پز نیستند، بلکه فضایی برای نمایش زیبایی و سلیقه شخصی نیز محسوب می‌شوند. به همین منظور، انتخاب ظروفی که هم کاربردی باشند و هم زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه ببخشند، اهمیت پیدا می‌کند. در این میان، گزینه‌هایی مانند ظروف ساخته‌شده‌ از طبیعت مانند سرامیک یا چوب، یا حتی مواد مدرن مانند بتن، انتخاب‌های محبوبی هستند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نکات مهم در انتخاب بانکه مناسب برای فضای آشپزخانه، بهترین تصمیم را بگیرید. از معیارهای زیبایی‌شناسی گرفته تا نکات کاربردی و ماندگاری، همه جنبه‌هایی که باید قبل از آوردن یک ظرف نو به خانه در نظر بگیرید، در این راهنمای خرید پوشش داده‌شده‌است.

بانکه چیست؟

پیش از آنکه به سراغ نکات خرید برویم، ابتدا بهتر است با بانکه آشنا شویم. بانکه‌ها همان ظروف نظم دهنده‌ و نگهداری حبوبات، تنقلات، غلات و مواد غذایی هستند که علاوه بر نظم دادن به آشپزخانه، ظاهر آشپزخانه‌ی شما را زیباتر می‌کند و نگهداری موادغذایی را به شکل طولانی‌تر ممکن می‌کند. این ظروف را می‌توانید هم در داخل کابینت و هم به عنوان ظروف دکوری در بیرون از کابینت نگهداری کنید.

انواع بانکه بر اساس جنس

بانکه‌های شیشه‌ای

بانکه‌های شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع بانکه هستند که به دلیل شفافیت، به شما امکان مشاهده محتویات داخل بانکه را می‌دهند. این بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات، غلات، ادویه‌جات و … مناسب هستند. نقطه ضعف این ظروف در شکننده بودن آن‌هاست؛ با این حال از لحاظ نگهداری و شستشو، بسیار کم زحمت و آسان هستند.

بانکه شیشه ای با درب چوبی

بانکه‌های پلاستیکی

بانکه‌های پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب و وزن سبک، از محبوبیت بالایی برخوردارند. این بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات، غلات و … مناسب هستند. با این حال اکثر بانکه‌های پلاستیکی برای اینکه ارزان باشند، کیفیت مناسبی ندارد و زیبا نیستند. اگرچه تعداد معدودی از این بانکه‌ها، از جنس بسیار مرغوب پلاستیک اکریلیک ساخته شده‌اند که علاوه بر داشتن مزایای شیشه، بسیار زیبا بوده و نسبت به شیشه بسیار مقاوم‌تر هستند. بانکه سیدآر در نیلی هاوس نیز از این جنس بانکه‌هاست.

بانکه اکلریک سیدار

بانکه‌های سرامیکی

بانکه‌های سرامیکی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشند. این بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات، ادویه‌جات و … مناسب هستند. درب این بانکه‌ها معمولاً از جنس چوب یا سرامیک است و به صورت کلی، نسبت به دیگر بانکه‌ها، نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

بانکه سرامیکی چامه

بانکه‌های استیل

بانکه های استیل از بادوام‌‌ترین بانکه‌ها هستند و به دلیل تنوع در ابعاد و ظرفیت بسیار محبوب هستند. بانکه های استیل معمولا دو لایه هستند که لایه بیرونی انها از جنس استیل و لایه داخلی آنها از جنس پلاستیک است که همین موضوع باعث سهولت در شست شو و دوام بالای آنها می‌شود.

بانکه استیل

مقایسه قیمت بانکه‌ها

قیمت بانکه ها بسته به شرکت سازنده و کیفیت متریال انها باهم متفاوت است اما به طور کلی معمولا بانکه‌های استیل قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع این ظروف دارد و بانکه‌های پلاستیکی از همه ارزان‌تر هستند. عوامل متفاوتی مانند جنس درب، ظرفیت، سایز و… نیز در تعیین قیمت این ظروف حائز اهمیت هستند.

راهنمای خرید بانکه

برای خرید بانکه، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید و قبل از اقدام به خرید آن‌ها را در نظر بگیرید:

1. نوع ماده غذایی:

اولین قدم در انتخاب بانکه، تعیین نوع ماده غذایی است که می‌خواهید در آن نگهداری کنید. به عنوان مثال:

  • حبوبات: برای حبوبات به بانکه‌ای با درب دارای واشر پلاستیکی نیاز دارید تا از نفوذ رطوبت و بو جلوگیری شود.
  • مربا و ترشی: بانکه‌های شیشه‌ای با درب فلزی برای نگهداری مربا و ترشی مناسب هستند.
  • قهوه و چای: بانکه‌های سرامیکی یا استیل ضد زنگ برای حفظ عطر و طعم قهوه و چای ایده‌آل هستند.

2. جنس بانکه:

انتخاب جنس بانکه به سلیقه شما و نوع ماده غذایی که می‌خواهید در آن نگهداری کنید بستگی دارد:

  • شیشه: شفاف، بادوام، ضد بو و حرارت، اما سنگین و شکننده
  • پلاستیک: سبک، ارزان، ضد ضربه، اما ممکن است مواد شیمیایی مضر ترشح کند
  • سرامیک: زیبا، شیک، اما شکننده و گران
  • استیل ضد زنگ: بادوام، ضد زنگ، قابل شستشو، اما گران و ممکن است طعم فلزی به مواد غذایی بدهد.

3. اندازه:

به فضای کابینت یا قفسه‌ای که می‌خواهید بانکه را در آن قرار دهید توجه کنید و بانکه‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام مواد غذایی مورد نظر شما را در خود جای دهد.

۴. شکل بانکه:

بانکه‌ها در اشکال مختلفی مانند گرد، مربع، مستطیل و … موجود هستند. شکل بانکه را با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

۵. نکات نگهداری:

بانکه‌های شیشه‌ای را می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید، اما بانکه‌های پلاستیکی، سرامیکی و استیل ضد زنگ را باید با دست بشویید.

معرفی چند نمونه از بهترین بانکه‌ها در سال ۱۴۰۳

۱. بانکه موژان: این بانکه که با ترکیبی از بتن و چوب ساخته شده است، بسیار زیبا، مینیمال و مناسب برای آشپزخانه‌های روستیک است. از این بانکه می‌توانید برای نگهداری انواع ادویه در آشپزخانه استفاده کنید.

جا ادویه ترکیبی از چوب و بتن سه عددی

۲. بانکه سرامیکی چامه: این بانکه به صورت کامل از سرامیک با کیفیت بالا ساخته شده است، می‌تواند به زیبایی آشپزخانه شما کمک زیادی کند. از این بانکه می‌توانید برای نگهداری شکر، چای و قهوه استفاده کنید.

بانکه تمام سرامیک تکست دار

۳. بانکه چوبی چنور: این بانکه که با ترکیبی منحصر به فرد از چوب طبیعی بسیار زیبا و شیشه ساخته شده است، می‌تواند ظرف مناسبی برای نگهداری چای و قهوه در آشپزخانه شما باشد.

بانکه ترکیب چوب و شیشه با درب چوبی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد